2 av 2 for Damelaget

Slo Varhaug 0-3 borte.

Onsdag 26.april på Varhaug.

Varhaug-Hellvik 0-3

38 – Hege Merete Andersen

55 – Marte Fjellheim Svihus

58 – Svanhild W. Skaara

V__EF42

Tirsdag 27.04 var det klart for årets første bortekamp for damelaget. 11 spillere satt kursen mot Varhaug, men ingen som normalt står i mål. Kaptein Janne K. Ivesdal tok utfordringen på strak arm da hun ble spurt om å steppe inn, og gjorde en kjempejobb. Ligaens beste 4. keeper.

Tidligere i april møtte damelaget Varhaug i treningskamp. Også den gang endte det med 3-0 seier til Hellviksdamene. Kampen på Varhaug ble spilt på en større bane enn jentene er vant med, mot et lag som sprang mye. Kampbildet ble mye det samme som i første kamp. Varhaug hang med på notene, men Hellvik skapte de største sjansene. At ikke Hellvik ledet til pause kan Varhaug takke en god keeper for.

I andre omgang gjorde Hellvik flere bytter, og innbytterne skulle vise seg å spille en sentral rolle. Etter 38 minutter fikk Hellvik endelig nettkjenning. Svanhild sender ballen til Hege Merete som fortsetter å score mål. Ballen ble satt til side for keeper, men ballen trillet saktere over linjen enn det de på sidelinjen satt pris på. Etter dette fortsatte kampen i samme rytme. Varhaug skapte halvfarligheter, ofte fra langt hold. Men det som kom, tok Janne seg trygt av.

Mot slutten av kampen ble det bedre plass for Hellvik å spille. Dette resulterte i to kjappe mål. Etter 55 minutter sender Svanhild nok en målgivende pasning, denne gangen til Marte som ekspederte den sikkert i mål. I kampens siste minutt kommer kampens prestasjon. Julie Assersen tar seg ned på siden sin, drar innover langs dødlinjen før hun presist finner Svanhild på 45. Svanhild er sikkerheten selv og sikrer ny 3-0 seier over Varhaug.

Nå venter 2 uker med trening før neste kamp. 12. mai kommer EIK II på besøk i Brunnmyra. Dette blir en tøff test for damene, da EIK har åpnet serien forykende med to solide seirer.

Marius Grastveit

damelag
Nydelige farger gir ekstra godt spillevær

Hellviks damelag: Janne K. Ivesdal – Catharina Larsen, Bente Haver – Trude K. Wetteland, June Berntsen – Hege Merete Andersen