Hjem / A-laget / Målfest i siste seriekamp

Målfest i siste seriekamp

A-laget slo Hognestad 4-5 borte i årets siste kamp.

Seriekamp 5.divisjon lørdag 12.oktober kl.14. på Hognestad stadion.

Hognestad-Hellvik 4-5 (3-3). Målene: 1-0 (7min), 1-1 (12min) Daniel Bendiksen, 2-1 (14min), 2-2 (16min) John Audun Ege, 3-2 (29min), 3-3 (39min) Eirik Dirdal, 3-4 (62min) Daniel Bendiksen, 4-4 (73min), 4-5 (90min) Birhane Mehari Fisshaye.

Med denne seieren gikk vi forbi nettopp Hognestad på tabellen og endte på 5.plass. Det startet friskt med vind og skiftende bygevær på Jæren. Hellvik styrte egentlig mye av spillet, men hjemmelaget var utrolig effektive og satte begge sine første sjanser, bare avbrutt av Daniel Bendiksen som utlignet til 1-1. Den neste utligningen stod John Audun Ege for, med en heading etter fint innlegg fra Øystein Aamodt. Likevel tok Hognestad ledelsen igjen etter en kjapp overgang på høyrekanten. Hellvik fikk frispark mot slutten av omgangen. Kjetil Refsland slo presist inn foran mål, hvor Eirik Dirdal vant hodeduellen på første stolpe, 3-3. Mye mål på en omgang.

Om vi hadde styrt godt i første omgang, så styrte vi enda bedre nå, med mye god fotball for oss få som var der for å se det. Kjetil Refsland på midtbanen var i storslag. Han driblet flere i borteforsvaret og la til Daniel Bendiksen, som dro seg innover i banen og med strak vrist fikk den opp i motsatt kryss (ikke helt da, men målet var nydelig). 3-4 og vi var i ledelsen. Litt skuffende var det jo da Hognestad utlignet til 4-4 etter 73 minutter, men vi hadde et lite håp, og det stod innbytterne for. Stian Hetland fosset fram på venstrekanten samtidig som Birhane Mehari Fisshaye gjorde det samme på høyrekanten. Stian dro inn i banen og slo en lav og hard pasning motsatt. Mehari fikk sklidd den motsatt igjen og helt inne ved stolperoten og 4-5! God følelse det i regnet og vinden, og plasserte oss trygt akkurat midt på tabellen.

Startellever: Martin Hadland – Marius Grastveit, Dag Einar Andreassen, Sindre Nygård, Per Morten Gravdal – Øystein Aamodt, Kjetil Refsland, Eirik Dirdal, Daniel Mong – John Audun Ege, Daniel Bendiksen.

Benyttede innbyttere: Stian Hetland, Birhane Mehari Fisshaye.

Referat og bilder: Rino Kolstø

Snappet et bortepoeng på Sira.

Sira er fortsatt en vanskelig bane for Hellvik Det så vanskelig ut for Hellvik, som …