Siste nytt

Teori holder liv i håpet

Kan Hellvik berge plassen i 5.divisjon?

Seriekamp 5.div.avd.01 torsdag 4.oktober

Sandved – Hellvik 3-0 (2-0)

Kampen

Kampen ble, som resten av kampene denne høsten, veldig jevnspilt og underholdende. Likevel var det hjemmelaget som stakk av med alle poengene også denne gangen. En enkel heading i startminuttene gav 1-0-ledelse og en straffeskåring litt senere gav dobling. Begge lag hadde flere sjanser hver, og nærmest var Sandved med et stolpeskudd og en god påfølgende redning fra vår keeper Waldeland.

Andre omgang startet med en lignende situasjon, samt et hjørnespark med tverrliggerskudd. Så fikk Hellvik en stor mulighet, men skuddet gikk like utenfor. Rundt timen spilt punkterte Sandved kampen.

Tabellen og veien videre

Tabellen viser at Hellvik ligger nederst enda. Likevel ser undertegnede et snev av håp. Det er enda to lag vi har mulighet til å ta igjen. Det er enten det ene eller det andre. Nærbø II er nærmest oss med 15 poeng, mens Eiger II ligger på 17. Vi har 9, så oppgaven er formidabel.

Nærbø sitt andrelag har tre kamper igjen. De møter først serieleder Austrått, og den kampen kan de fint tape. Deretter spiller de hjemme mot Frøyland II, et lag i medgang. Siste kamp går borte mot nettopp Eiger II. Om de taper alle disse tre har vi en sjanse.

Eiger II ligger 8 poeng foran oss, og på 3 kamper skal det bli vanskelig. Likevel, førstelaget kjemper i toppen av fjerde divisjon og ønsker opprykket, og det kan forplante seg litt til andrelaget som har slitt litt med å få tak i nok folk. Hjemme mot Vigrestad kan det likevel ryke for Hellvik, da Vigrestad med trener Svein Harald er litt ute av form. Borte mot Klepp II i superform bør de slite. Så er det siste runde mot Nærbø II, da. Nærbø sitt førstelag i 4.divisjon uten noe å spille for kan fort styrke laget sitt til denne kampen.

Hva så med Hellvik? Vi møter først Sokndal i Brunnmyra. Et lag vi slo 0-2 på Haua i vår. Deretter spiller vi borte mot Vigrestad. Her trengs revansje etter stortapet i vår. Og sist kommer Klepp sitt andrelag på besøk i siste serierunde.

Her er ingenting avgjort selv om vi er tilsynelatende fortapt. Hellvik har spilt sterke kamper i hele høst, med minimal uttelling. Det er foran mål vi har slitt, og fortsetter å slite. Kanskje kan en Torbjørn Wetteland hjelpe til med å snu dette? Får vi gang på John Audun Ege, som har satt skåringsrekord de to siste årene i klubben?

Neste kamp for A-laget er torsdag 18.10 på Hellvik Hus-banen i Brunnmyra mot Sokndal kl.19.00.

Vi kommer også til å følge litt ekstra med på Austrått-Nærbø II lørdag 13.10 og Eiger II-Vigrestad mandag 15.10

Hellviks lag: Jahn Otto Waldeland – Brian Thorsen, Stig Larsen, Torbjørn Wetteland, Daniel Mong – Øystein Aamodt, Thomas Mong, Eirik Dirdal, William Skåra, Jesper August Carlsen Aase – John Audun Ege.

Benyttet innbytter: Birhane Mehari Fisshaye.

Sjekk også

Poengdeling mot Bjerkreim

En totalt sett jevn kamp endte 3-3. Seriekamp 6.divisjon i Brunnmyra på Hellvik Hus-banen tirsdag …