Siste nytt

Hellvik vant igjen

Nå leser vi nye overskrifter fra A-laget.

Seriekamp 5.divisjon avd.01 fredag 26.oktober på Vigrestad.

Vigrestad – Hellvik 4-5 (2-4).

Målene: 1-0 (3min), 1-1 (14min) John Audun Ege, 1-2 (16min) John Audun Ege, 2-2 (18min), 2-3 (22min), John Audun Ege, 2-4 (45min) Espen Stornes (str.), 3-4 (55min), 4-4 (60min), 4-5 (80min) Espen Stornes (str.).

Ny seier til Hellvik.
Hellvik tok 3 nye poeng da laget vant 4-5 borte mot Vigrestad fredags kveld.
Hellvik måtte ha seier for å ha et realistisk håp om å unngå nedrykk, og som mot Sokndal i forrige kamp gav samtlige spillere alt av innsats og tok en særdeles fortjent seier, som etter spill og målsjanser absolutt burde og kunne vært enda større.
Vigrestad tok ledelsen etter få minutters spill, men Hellvik var det beste laget. Marius Grastveit sendte i vei et skudd like over mål og et godt innlegg fra kant sneiet bakerste stolpe og ut. Så var der klart for toppscorer John Audun Ege, som etter 14 min headet en corner i mål og få minutter senere forfulgte en langpasning, rundet keeper og sendte Hellvik i ledelsen 1-2.
Vigrestad utlignet etter 18 min på en enkel scoring før John Audun Ege 4 minutter senere headet Hellvik i ledelsen igjen etter flott angrepsfotball og et nydelig innlegg.
Sekunder før pause fikk Hellvik et korrekt idømt straffespark og Espen Stornes sendte bortelaget i føringen med 2-4.

Andre omgang startet med en kjempemulighet for Hellvik, men hjemmelagets keeper avverget et godt forsøk fra Jesper August Carlsen Aase.
Vigrestad utnyttet muligheten og reduserte til 3-4, nok en gang et særdeles enkelt mål.
John Audun Ege var nær sin 4 scoring, men nok en gang avverget hjemmelagets keeper, denne gang langt ute på banen.
Vigrestad utnyttet
 nok en gang Hellviks sjansesløseri og utlignet til 4-4 etter 72 minutters spill, helt unødvendig baklengsmål nok en gang.
Men dette var Hellviks kveld. Torbjørn Wetteland ble felt innenfor Vigrestad sin 16 meter og Espen Stornes satte sikkert inn sin andre straffescoring kvarteret før slutt.
En heroisk innsats de siste 15 berget en utrolig viktig og velfortjent seier.

Siste serierunde.

Neste torsdag spilles siste kamp. Hellvik møter Klepp II på Hellvik Hus-banen i Brunnmyra og Eiger II tar i mot Nærbø II. Regnestykket er enkelt: vinner Eiger sin kamp trenger Hellvik ett poeng, mens blir det uavgjort i Hålå må vi vinne. Da ender vi på nest siste plass og får dermed spille kvalifisering for videre spill i 5.divisjon.

Kvalik blir avgjort på følgende måte: nest siste lag i avdeling 1, 2 og 3 spiller enkel serie der to lag beholder plassen og siste lag rykker ned til 6.divisjon.

Her blir det garantert drama, møt opp og støtt oss neste torsdag kl 19.00!

Neste seriekamp for A-laget: torsdag 1.november kl.19.00 på Hellvik Hus-banen i Brunnmyra.

Hellviks lag (4-5-1): Alexander Sæstad –  Brian Thorsen, Stig Larsen, Jarle Mong, Daniel Mong – Øystein Aamodt, Espen Stornes, Per Morten Gravdal, Jesper August Carlsen Aase, Marius Grastveit – John Audun Ege.

Benyttede innbyttere: Eirik Dirdal, Torbjørn Wetteland.

Referat: Torbjørn Wetteland og Kenneth Pedersen.

Bilder: Solveig Jåstad fra Vigrestad (en kan se flere bilder på denne linken HER).

Sjekk også

Poengdeling mot Bjerkreim

En totalt sett jevn kamp endte 3-3. Seriekamp 6.divisjon i Brunnmyra på Hellvik Hus-banen tirsdag …