Hjem / A-laget / God kamp mot serielederen

God kamp mot serielederen

Les om bortekampen mot Austrått.

Seriekamp 5.divisjon avd.01 på Iglemyr Stadion torsdag 30.august kl.19.00.

Austrått – Hellvik 5-1 (2-0).

Målene: 1-0 (22min), 2-0 (22min), 3-0 (50min), 4-0 (54min), 4-1 (65min) Truls Henriksen Gyland, 5-1 (88min).

Austrått hadde et snitt på 7-1-seier på hjemmebane før vi tok turen. Det klarte vi å få en slutt på. Likevel, de var en del sterkere enn oss. Kampene kommer tett og allerede mandag er det ny kamp, derfor ble det en del bytter. Hellvik var ikke ufarlige, men det var ikke før etter 65 minutter at debutant Truls Henriksen Gyland fikk inn et reduseringsmål. Også Jesper August Carlsen Aase fikk sin debut for A-laget i denne kampen.

I første omgang var det stort sett godt forsvarsspill fra Hellvik sin side som holdt oss inne i kampen. Angrepsspillet var det Austrått som tok seg av. De presset og presset og til slutt gav det uttelling i to greie mål. Andre omgang klarte Hellvik å flytte spillet en del høyere, la om til to spisser, så da kom det en del sjanser. Likevel puttet først hjemmelaget to mål og avgjorde kampen tidlig. Etter det var Hellvik på høyde ut omgangen og skapte håp for hjemmekampen på mandag.

Austrått har en luke på toppen av tabellen, på 7 poeng. Den har de nok ikke tenkt å gi fra seg, og ligger an til å rykke opp til 4.divisjon. Helt nederst har vi også en 4.poengs luke opp til neste lag nå, men heldigvis taper lagene over oss så vi har enda muligheter. Mandag kommer neste slike mulighet, mot Frøyland II. I vår tapte vi bortekampen 4-0, men etter det har de ikke heller hatt flyten og befinner seg kun 6 poeng over oss.

Tross tap mot Austrått så er spillergruppa større nå enn den har vært på høsten noen gang. Det er skikkelig kamp om plassene og det gir også trener Kenneth Pedersen mange valgmuligheter inn mot kampene som gjenstår. Etter mye nesten så kan vi gjerne håpe at det løsner skikkelig på mandag?

Neste kamp for A-laget: Hellvik – Frøyland II mandag 3.september kl.19.00 på Hellvik Hus-banen i Brunnmyra.

Hellviks startellever: Sander Bilstad – Daniel Mong, Stig Larsen, Dag Einar Andreassen, Sindre Nygård – Eirik Dirdal, Per Morten Gravdal, Jarle Mong – Marius Grastveit, Thomas Mong, Erik Duvan Nordvoll.

Benyttede innbyttere: Brian Thorsen, Truls Henriksen Gyland, Øystein Aamodt, Jesper August Carlsen Aase, Anders Dversnes, Birhane Mehari Fisshaye.

Poengdeling mot Bjerkreim

En totalt sett jevn kamp endte 3-3. Seriekamp 6.divisjon i Brunnmyra på Hellvik Hus-banen tirsdag …